Sunday, September 30, 2018

German lessons 5th Lektion The friends again

The new lesson for you my dear people.

In the previous lesson we have seen a talking between 2 German friends.
Now we'll look new talkings about the German.
Franz Ferdinand Grüßen - . Wie sind die Architekten.
We're the architects.
Friedrich Höller - Ich bin Sekretär.
I'm secretary.
F. F. Grüßen - Ich bin auch Doktor.
I'm doctor too.
Theodorus Hätten - Ich bin Mechaniker.
I'm mechanic.
F. Höller - Ach!, bist du Mechaniker?
Ah!, are you mechanic?
Hast du Maschinenbau studiert?
Have you studied mechanics?
Maria Bauer - Ja, Ich habe Maschinenbau studiert.
Yes, I have studied mechanics.
F. Höller - Studierst du Maschinenbau?
Do you study mechanics?
Ludwig Meiner - Ja, ich studiere Maschinenbau.
Yes, I'm studying mechanics. Literally I study mechanics

F. Höller - Werden Sie Ingenieurwissenschaften studieren?
Are you going to study engineering?
Laura Meitner - Nein, ich werde Maschinenbau studieren.
No, I'm going to study mechanics.

Ludwig Meiner - Werden Sie Biologie?
Georg Häuser - Nein, ich werde Physik studieren.
Ludwig Meiner - Werden Sie Chemische studiert?
Are you going to study chemistry?
Thomas Von Taxi - Nein, ich werde Medizin studieren.
No, I'm you going to study Medicine.
Ludwig Meiner - Werden Sie Veterinärmedizin studieren?
Are you going to study veterinary?
August Mülheim - Sie werden Art studieren.
You are going to study art.
Waldemar Arzt - Ich studiere Art.
I study arts.
Waldburg Wallenstein - Ich studiere Geographie und Soziologie. Und Ich mache Fotos auch
I study Geography and Sociology. And I also take pictures. Literally And I also make photos.
Ludwig Meiner - Wie lustig du bist!
How funny you are!


Architekten (Plural of Architekt) sounds arçi'tekten
Theodorus sounds teo'do:rus and means Theodore
Götze sounds 'gœtse and means idol
Höller sounds 'hœler
Friedrich sounds 'fri:driç and means Frederick
Franz Ferdinand sound frans 'ferdinant and mean Francis Ferdinand
Grüßen sounds 'gru:sen and means to greet

REMEMBER: 
Mechaniker sounds me'xaniker or me'xanikɐ
Sekretär sounds zekre'te:ɐ̯ / zekre'te:r
Veterinärmedizin sounds veteri'nɛ:r medi'tsin
Medizin sounds medit'sin
Medikus sounds 'medikus
Arzt sounds
  artst and means doctor.



7hb

No comments:

Post a Comment

El francés lesson V

Recordemos Je suis péruvien (perübiã'n) Soy peruano Je suis brésilienne (brezilién) Soy brasileña Tu es allemand (alemã'n)...